close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פינוי גוזלים אפשר לבצע מבלי לגרום לפגיעה מיותרת בהם

מערכת שורשיט אדר, תשפג12/03/2023

זיהית שיש לך קן ציפורים ובו גוזלים? מה ניתן לעשות כדי להרחיק את הקן מהבית? כיצד מתבצע פינוי של קן עם גוזלים?

תגיות:

לא מעט אנשים נתקלים בתופעה הזו בחודשי האביב והקיץ. ציפורים מקננות בקרבת בני אדם, במיוחד יונים ואז מטילות ביצים ומהם בוקעים גוזלים. הגוזלים אמנם חמודים מאוד, אך גורמים למטרד רעש ולכלוך לא קטן ולמשך זמן לא קצר. אז כיצד מבצעים פינוי גוזלים מבלי לפגוע בהם? על כך נסביר במאמר זה.

פינוי גוזלים – להבחין בקינון בזמן
עוד לפני שנסביר על פינוי קן הגוזלים, יש לציין כי הדבר יכול להימנע לחלוטין עם מעט

תשומת לב. אם מבחינים ביונים או כל ציפור אחרת מגיעה לאזור המגורים עם ענפים וזרדים שונים, זהו הזמן לפעול במהירות.

יש לנסות למנוע מהציפור לקנן בקרבת הבית, בין אם המקום קשה להגעה או לא. ניתן להיעזר בבעלי מקצוע המתמחים בהרחקת ציפורים לשם כך, כי להם יש הכלים לבצע זאת במהירות ובקלות. בעלי המקצוע יעשו שימוש ברשתות, דוקרנים וריסוסים כדי להרחיק את הציפורים לצמיתות וכך הבעיה לא תחזור על עצמה.

מדוע מומלץ להרחיק קן עם גוזלים?
ביום יום אנו אנחנו לא נתקלים בציפורים באופן ישיר, אך כאשר הן מקננות לנו בבית אנו נגלה במהירות שהן יכולות להוות מטרד.

במיוחד יונים אבל גם ציפורים אחרות גורמות לרעש ומטרד לא פשוט. הן מצייצות, מלכלכות ויכולות להפוך למטרד בריאותי כיוון שחלקן יכולות לשאת עליהן מחלות שונות שמסוכנות גם לבני האדם. לכן, ההמלצה הנה לפנות את הקן, גם אם יש בו גוזלים ולחטא היטב את מקום הקינון.

יש גוזלים, מה עושים עכשיו?
במידה ויש קן עם גוזלים של יונים, יש להיעזר בבעל מקצוע, במיוחד אם רוצים לשמור על הגוזלים ולא לפגוע בהם. למרות המטרד הלא פשוט, רוב האנשים לא מבקשים לפגוע בציפורים זעירות ולכן שירות זה נפוץ כל כך.

כאשר מבחינים בקן ובו ביצים או גוזלים, יש לבצע את הפינוי תוך התחשבות במצב. יש אנשים שיבחרו שלא לבצע את הפינוי ולאפשר לציפורים להשלים את מחזור גידול הקן הנוכחי. לאחר מכן, כאשר הקן יהיה פנוי מגוזלים, הן יבצעו פינוי של שאריותיו וחסימה של המקום למניעת קינון עתידי.

כאשר מבצעים פינוי גוזלים יש לעשות זאת למקום מתאים. בעלי המקצוע המנוסים בתחום יבצעו את הפינוי בזהירות המתבקשת.

הפינוי יעשה גם מאזורים מורכבים וקשים להגעה תוך שמירה על הגוזלים ועל בטיחותם. לאחר מכן, עם תשומת לב של ההורים הציפורים, מפנים את הקן למיקום בטוח אחר בקרבת מקום.

בצורה כזו יוכלו הגוזלים להמשיך להתפתח עד שיפרחו מהקן, אך גם ימנע המטרד בבית. לסיכום, כדאי להיעזר בבעל מקצוע כי פינוי גוזלים הוא לא עסק לחובבנים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה